30.11.2014

סיכום נושא ספרותי – דורית אורגד - כתב: אחיה

במהלך החודשיים שחלפו למדתי באופן מקיף על יצירותיה וספריה של הסופרת דורית אורגד. קראתי שלושה ספרים ושני סיפורים שונים. כל סיפור מתייחס לבעיה אחרת. בכל סיפור יש בעיה והעלילה בנויה ונרקמת לפי הבעיה. בכל ספר קיבלתי מסר שהוא מוסר השכל מעניין שלדעתי הוסיף לי באופן אישי.
במיוחד הספר פגע וברח חידד את תחושת האשמה ומשמעותה בקבוצת חברים. לדעתי היטבתי להביע את תחושותיי בציור שפורסם בבלוג. הסיפור דיבר אליי כל – כך עד שהצלחתי לכתוב שיר קליל ומצחיק. מאוד נהניתי מהיכולת שלי להפתיע את עצמי בכתיבה, דבר שלא ידעתי עליו לפני ההתנסות הזאת.
בסיפור הנער מסביליה גיליתי עניין רב ביותר, בהשוואה לספרים האחרים. אני יודע שהמתח בעלילה ממש משך אותי ומעבר לזה הסיפור נרקם בתקופה היסטורית ידועה מאוד ( גירוש ספרד) ואני אוהב לקרוא היסטוריה. אני מודה לך ניקי שהמלצת לי לקרוא את הספר.
באופן כללי, נהניתי מכל העשייה של תיק העבודות. הפרסום בבלוג היתה חוויה מרגשת, הקריאה בספרים הייתה  מעניינת, האתגר לכתוב שיר היה מרתק, הציור של האירועים בעלילה של סיפור שבועת האדרה גם היה כיף.
העבודה עם חברים בקבוצה לא זכורה לי כאירוע יוצא דופן, כך שקשה לי לתאר חוויה אחת של עשייה קבוצתית מיוחדת, למרות שכן הייתה מועילה בסך הכל.
אהבתי את הגיוון במטלות ומפת המושגים הפעם הייתה חוויה מהנה ביחס לשנה שעברה. אני יודע שהחוויה הפעם טובה יותר כי הצלחתי להביע את רצוני בצורה שהמורה קיבלה זאת. כיום אני מבין יותר טוב מה המשמעות של מפת מושגים ויודע לתרגם את הדרישות של המורה בהתאם לתרגיל שהיא מצפה ממני ובהחלט אני מרוצה מכך.
לצערי, לא הספקתי לקרוא הרבה ספרים מעבר למה שנדרשתי, אבל אני יודע שהספרים של דורית אורגד מעניינים ובהחלט אמשיך לקרוא אותם בעתיד. במכתב שכתבתי לדורית אורגד, הזמנתי אותה לכיתה. אני הייתי שמח שתגיע לכיתה שלנו ותספר קצת יותר על חווית הכתיבה שלה ומה בעצם גורם לה להגיע לכתיבה מותחת כמו בסיפורים הנער מסביליה ופגע וברח. אני סקרן לדעת, כי גם אני אוהב לצייר ולפעמים הציור יוצא ממני בעקבות הבעת אירועים אישיים ומשפחתיים שאני חווה וחוויתי.
אני מאוד מרוצה מתיקיית העבודות שאני מגיש, כי הצלחתי להכין את כל המטלות. כולן גמורות ועשיתי בהן את כל הדרישות של המורה, אני אוהב את כל התוצרים וגם נהניתי מאוד מהתהליך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה